برسی آیه ی تطهیر به شکل فوق العاده
 
مسیرت مشخص امیرت مشخص نکن دل دل ای دل بزن دل به دریا

 حَدَّثَنَا شَرِيكٌ، عَنْ عَيَّاشٍ الْعَامِرِيِّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَدَّادٍ، قَالَ: قَدِمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (ص) وَفْدُ آلِ سَرْحٍ مِنَ الْيَمَنِ فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ (ص): «لَتُقِيمُنَّ الصَّلَاةَ وَلَتُؤْتُنَّ الزَّكَاةَ وَلَتَسْمَعُنَّ وَلَتُطِيعُنَّ أَوْ لَأَبْعَثَنَّ إلَيْكُمْ رَجُلًا ((كَنَفْسِي))، يُقَاتِلُ مُقَاتِلَتَكُمْ وَيَسْبِي ذَرَارِيَّكُمْ، اللَّهُمَّ أَنَا أَوْ كَنَفْسِي»، ثُمَّ أَخَذَ بِيَدِ عَلِيٍّ.

گروهى از طايفه آل سرح پيش رسول خدا (ص) آمدند، پس آن حضرت فرمود: يا نماز را مى‌خوانيد، زكات مى‌پردازيد، دستورات را گوش مى‌دهيد و اطاعت مى‌كنيد، يا كسى را به سوى شما مى‌فرستم كه همانند من است، با جنگاورانتان مى‌جنگد، خانواده‌تان را اسر مى‌كند، خدايا ! يا خودم مى‌روم يا كسى كه ((مثل من)) است. سپس دست على (عليه السلام) را بلند كرد.

إبن أبي شيبة الكوفي، ابوبكر عبد الله بن محمد (متوفاى235 هـ)، الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار، ج 6 ص 369، رقم: 32093، تحقيق: كمال يوسف الحوت، ناشر: مكتبة الرشد - الرياض، الطبعة: الأولى، 1409هـ.

تمام راویان این روایت راویان بخاری و مسلم هستند و روایت صددرصد صحیح است و پیامبر حضرت امیر را ماننده خود معرفی کرده اند 

حال میرویم سراغ برخی دیگر روایات از منابع اهل سنت ازمیان انبوه روایات چند عدد را ذکر میکنیم:

حديث ولايت

علماي اهل سنت با سندهاي صحيح نقل کرده‌اند که رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود:

إنّ عليّا منّي وأنا منه وهو وليّ كلّ مؤمن بعدي.

به راستي علي از من است و من از او هستم و او سرپرست همه مؤمنان، پس از من است.

حاکم نيشابوري پس از نقل اين روايت گفته:

صحيح على شرط مسلم.

اين روايت صحيح است و شرايط صحيح مسلم را دارد.

المستدرك ج 3 ص 110.

شمس الدين ذهبي نيز در تلخيص المستدرک اين روايت را «صحيح» دانسته است.

محمد ناصر الدين الباني که وهابیت و اهل سنت به نامش قسم میخوردند نيز در باره اين روايت گفته:

صحّحه الحاكم الذهبي وهو كما قالا.

اين روايت را حاکم و ذهبي تصحيح کرده‌اند. اين روايت، صحيح است همان‌گونه است که حاکم و ذهبي گفته‌اند.

السلسلة الصحيحة، ج5، ص222.

حديث الخلافة 

ابن أبي عاصم در کتاب السنۀ مي‌نويسد که رسول خدا صلي الله عليه وآله خطاب به اميرمؤمنان عليه السلام فرمود:

وأنت خليفتي في كلّ مؤمن من بعدي

 

تو پس از من، جانشين من در ميان همه مؤمنان هستي

الباني در باره سند اين روايت گفته 

إسناده حسن.

سند اين روايت «حسن» است

كتاب السنة لابن أبي عاصم، ص551.

حاکم نيشابوري اين روايت را اين چنين نقل کرد است که رسول خدا صلي الله عليه وآله خطاب به اميرمؤمنان عليه السلام فرمود:

إِنَّهُ لا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلا وَأَنْتَ خَلِيفَتِي.

شايسته نيست که من از ميان مردم بروم؛ مگر اين که شما جانشين من باشي.

المستدرك ج3 ص133.

الباني وهابي در باره سند اين روايت مي‌گويد:

صحّحه الحاكم والذهبي وهو كما قالا.

السلسلة الصحيحة ج 5 ص222.

اين روايت را حاکم و ذهبي تصحيح کرده است و اين روايت صحيح است، همان‌گونه حاکم و ذهبي گفته‌اند.

حديث امامت

ابونعيم اصفهاني با سند معتبر در کتاب معرفۀ الصحابه نقل کرده است که رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود:

انْتَهَيْتُ لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَى السِّدْرَةِ الْمُنْتَهَى، فَأُوحِيَ إِلَيَّ فِي عَلِيٍّ بِثَلاثٍ: «أَنَّهُ إِمَامُ الْمُتَّقِينَ، وَسَيِّدُ الْمُسْلِمِينَ، وَقَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ إِلَى جَنَّاتِ النَّعِيمِ».

معرفة الصحابة، ج 3 ص 1587،

هنگامي كه در شب معراج به سدرة المنتهي رسيدم، خداوند به من در باره علي (ع) سه چيز وحي كرد:

به راستي كه او پيشواي پرهيزگاران، سردار مسلمانان و جلودار روسفيدان به سوي بهشت سرشار از نعمت خداوند است.

اين روايت معتبر است ؛ چنانچه حاکم نيشابوري گفته است:

صحيح الاسناد.

المستدرك ج3 ص138.

سند اين روايت صحيح است

 

روایات فراوانی نیز ماننده علی مولای مومنان بعد از من است او با قرآن است و قرآن با اوست و او باحق است و حق با اوست و هرکس از من اطاعت کند از علی باید اطاعت کند نیز از زبان پیامبر با سند صحیح در کتب اهل سنت آمده که اتمام حجت است با اهل سنت.اهل سنت باچه واژه ای میخواهند که پیامبر جانشینی مولا را اعلام کرده باشند تا با همان لفظ بیاوریم.ولی مولا خلیفه اولی آیا همه ی این واژه ها میشود دوست؟


نظرات شما عزیزان:

pascal
ساعت8:23---9 آذر 1394
سلام..ممنونم که وبلاگم سری زدین و نظر دادین..چشم در اولین وقت انجامش میدم...خیلی ممنونم......یا علی

عارف
ساعت7:50---29 آذر 1393
سلام
چون شمارو لینک کرده بودم
وظیفه خودم می دانستم شمار و ببینم
موفق باشید
ضمنا مطالبتون خیلی عالیه
من وب رو تازه دارم راه میندازم هنوز چیز خاصی توش نیست
خوشحال میشم کمکم کنید


بهار
ساعت10:49---25 آذر 1393
وبلاگت فوق العادست بیان حقایق در فضایی آرام و بدور از توهین واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن

نازنین
ساعت18:09---1 آذر 1393
واقعا وبلاگ خوبی دار بیان حقایق در فضایی آرام و بدور از توهین
ولی وبلاگ هایی شبیه وبلاگ منو تو باید یه جایی باشند که دیده بشند ، یه وبلاگ پیدا کردم خیلی بازدید داره که تبلیغ توش رایگانه ، تو هم باهاش تبادل لینک کن. خوبیش اینه اتوماتیکه

اینم آدرسه وبلاگه:
http://nazi-joon-jooni.loxblog.com


ابوالفضل نادری پور(طراح جوان)
ساعت18:18---12 آبان 1393
سلام دوست عزیز
طراح جوان هستم
وب و مطالب زیبایی دارین
اما اگر سعی کنین خلاصه ومفید باشه چه بهتر
امیدوارم در تمام عرصه های زندگی پیروز و استوار باشین
التماس دعا


دانشجو
ساعت20:50---9 آبان 1393
سلام وبلاگ خوبی داری.
من لینکت کردم توام اگه قابل دونستی لینکم کن


بهشتِ کویر
ساعت16:45---29 تير 1393
سلام اخوی
خدا خیر و قوتت بده
ان شاء الله خیرشو تو زندگی دنیوی و اخروی ببینی
از مطالبت استفاده کردم.
فقط زیاده.
خدا پشت و پناهت
یا حق


محب اهل بیت
ساعت5:49---25 تير 1393
سلام
اقا از زحماتتون خیلی ممنون خدا خیرتون بده من کمی دیر به دیر سر زدم همت شما رو ندارممطالبتون عاااااااالی بود
خدا دشمنای امیرالمومونین رو لعنت کنه
التماس دعا


turk7
ساعت16:28---12 تير 1393
سلام دوست عزیز
وبت خوبه ولی حجم مطالب ها خیلی زیاده.
ممنون


کلب الحسین(ص)
ساعت14:14---4 تير 1393
سلام ممنون.com ahlebeit5loxblog.

ali13717
ساعت14:13---4 تير 1393
وبلاگ خوبی داری . ولی متن هات خیلی طولانیه .

لنکت کردم . منو با اسم قلقلک لینک کن .

http://sky7.lxb.ir/


t
ساعت14:11---4 تير 1393
وبت عالیه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

با سلام خدمت شما عزیزان..وبلاگ پیش رو وبلاگی شخصی است که با استفاده از منابع معتبر تلاش کرده تا شبهات وارده به شیعیان را به طور کاملا منطقی و دقیق پاسخ دهد...
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها